تبلیغات
*پرسش مهر17* - مرگ ثانیه ها در دام خشونت و هیجان کاذب/((گیم نتها))
*پرسش مهر17*
 

اللّهمّ صَلِّ على مُحمُدٍ و على آلِ مُحمّدٍ كَمَا صَلَّیتَ عَلى آلِ اِبراهیمَ اِنَّكَ حَمیدٌ مجیدٌ اللّهمّ بارِك علَى مُحَمّدٍ و على آل محمد كما باركتَ على آل ابراهیمَ اِنّكَ حمیدٌ مجیدٌ

نتیجه تصویری برای ‪hitman E3‬‏

اگرچه بچه های این دور و زمانه اغلب همه جور امکاناتی را در خانه دارند اما چند سالی می شود که کسب و کار تازه ای به راه افتاده تا پاتوقی برای کودکان و نوجوانان باشد.

اگرچه بچه های این دور و زمانه اغلب همه جور امكاناتی را در خانه دارند اما چند سالی می شود كه كسب و كار تازه ای به راه افتاده تا پاتوقی برای كودكان و نوجوانان باشد ؛ گیم نتها علاوه بر كشتن وقت و زمان كودكان و نوجوانان ،‌زمینه بروز بسیاری از آسیبهای اجتماعی را در این سن و سال فراهم می آورد.

به گزارش تهران پرس گیم نتها شكل و شمایل به روزرسانی شده قهوه خانه هاست كه جوانان ،‌نوجوانان و حتی كودكان دبستانی را به بهانه نشستن پست سیستم و ساعتها بازی رایانه ای به چنین پاتوقی می كشاند. در حال حاضر حدود 2000 واحد گیم‌نت در تهران فعالیت می‌كنند که تنها حدود 3 درصد از آنها دارای مجوزهای قانونی به شکل کوتاه‌مدت هستند و مابقی به دور از هر گونه کنترل ونظارت قانونی فعالیت می‌کنند. در چنین شرایطی و با عنایت به اینكه اغلب مراجعه كنندگان به این مكانها در گروه سنی كودك و نوجوان هستند بدیهی است كه چنین مكانهایی در فقدان نظارت نهادهای مسئول به جایی برای شكل گیری و انتقال آسیبهای اجتماعی بدل می شود.

زندانی بدون میله و دیوار!

از مدرسه كه تعطیل می شود به جای رفتن به خانه و نشستن پای درس و مشق یك راست راهی گیم نت می شود. در این میان هم سن و سالها و هم كلاسیهایش كه به اینجا آمده اند نیز كم نیستند. عقربه های ساعت بارها به هم نزدیك و از هم دور می شوند اما در دنیای بازی ریاانه ای تنها چیزی كه برایت اهمیتش را از دست می دهد وقت است. فریادهای هیجان انگیز،‌ خم و راست شدن و به خود پیچیدن بچه ها نمایی است كه نشان می دهد این فضا چندان با استانداردهای لازم هماهنگ نیست و می تواند این كودكان و نوجوانان را با دردسر مواجه كند.

بازیهای رایانه ای غیر مجاز در گیم نتها

بازیهای رایانه ای شمشیر دو لبه ای است كه به رغم ایجاد برخی مهارتها در كودكان،‌ حتی در محیط خانواده و تحت نظارت والدین نیز می تواند آسیبهایی را در پی داشته باشد. در گیم نتها اما اغلب این نظارت وجود ندارد و بچه ها مجازند تا هر بازی پر خشونت و با هیجانهای كاذب را برای خود انتخاب كنند و ساعتها در آن غرق شوند. این هیجانهای كاذب در سنین نوجوانی و كودكی می تواند آسیبهای روانی را در پی داشته باشد و منجر به پرخاشگری و ناسازگاری اجتماعی در كودك شود. نظارت بر محتوای بازیها و نوع بازیهایی که در اماکنی مانند گیم نت ارائه می شود بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. در صورت نظارت موثر و مناسب حتی این مكانها می تواند شرایط مناسبی را برای گذران اوقات فراغت نوجوانان و كودكان فراهم آورد اما تجربه نشانگر آن است كه حضور طولانی مدت بچه ها در گیم نتها اغلب آنها را با چالش های جدی مواجه می كند. در خلا یک مدیریت کارآمد و همگون با سایرسازمان‌ها، وضعیت نامطلوبی در واحدهای گیم‌نت ایجاد شده است به گونه ای كه گیم‌نت‌ها تا پاسی از شب و به شکل‌های مختلف به فعالیت ادامه می‌دهند. از سوی دیگر در حالی که بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای در کشورهای غربی ممنوع و یا برای دسترسی به آن سنین مختلف سطح‌بندی شده‌‌اند، در کشور ما بازی‌های رایانه‌ای بدون رعایت محدوده سنی و یا درنظرگرفتن ممنوعیت آن، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

تدبیر برای اوقات فراغت

ایجاد فضاهای تفریحی و سرگرم‌کننده برای گذران اوقات فراغت همچون فرهنگسراها و کلوپ‌های ورزشی می تواند دستگاه های مسئول در این حوزه را به میدان آورده و از نفوذ جرائم و یا رشد آسیب‌های اجتماعی جلوگیری كند. حتی گیم نتها نیز می تواند با نظارت خوب و كافی و با عرضه بازیهای استاندارد، بستری برای افزایش دانش نرم افزاری و سخت افزاری کاربران، ارتقای دانش زبان انگلیسی، افزایش قدرت تمرکز و توسعه فکری، افزایش توان کار گروهی کاربران، ایجاد فرصت رقابت سالم، ارتقای بهره هوشی، عکس العمل سریع کاربران، افزایش توان نوآوری و خلاقیت در جوانان، فراهم کردن امکانات تفریحی و بازی و ارضای نیازهای دوره نوجوانی (هیجان جویی) مبدل شود اما در حال حاضر نظارت كافی بر آن مكانها وجود ندارد.





طبقه بندی: مقاله، 
برچسب ها: خشم، پرسش مهر، خشونت، خشونت کاذب، خشم در بازی ها، تبلیغ خشونت، جنگ نرم،  
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 25 بهمن 1395 توسط رضا زائری
لوگوی دوستان
لینک دوستان

بالای صفحه



تمامی حقوق این وبلاگ برای <-BlogTitle-> محفوظ است.>